Lønfest i regionerne: Flere og flere læger ender med millionløn

​Formand for Patientforeningen og tidligere folketingsmedlem for Konservative, Niels Jørgen Langkilde, mener, at tallene viser, at regionernes prioriteringer er helt hen i vejret.

- Når man siger, at der ikke er råd til dyr medicin og man samtidig ser, at andre personalegrupper må holde for, så ser det mærkeligt ud, at der er råd til dyre overlæger. Mig bekendt er der ikke andre steder i den offentlige sektor, hvor det går så lystigt for sig. Det må kunne gøres bedre, siger Niels Jørgen Langkilde, der ikke forstår, hvorfor der er så mange læger, der bliver overlæger, mens der er så relativt få, der fungerer som almindelige afdelingslæger.

- Vi vil gerne have dygtige læger. Men man bliver ikke nødvendigvis en bedre læge af at få så høje lønninger, som titlen som overlæge giver.

Læs artiklen her