Sundhedsplatformen – På rette vej? - gå-hjem-møde med Liselott Blixt, MF (DF), Formand for Sundheds- og Ældreudvalget

​Patientforeningen Inviterer til gå-hjem-møde med

Liselott Blixt, MF (DF), Formand for Sundheds- og Ældreudvalget

​​​

​​​Sundhedsplatformen – På rette vej?

Program for gå-hjem-møde på Christiansborg

Torsdag den 27. september 2018, kl. 16.30-18.00

(Vigtigt – af sikkerhedsmæssige hensyn mødes vi ved gæsteindgangen kl. 16.00)

Patientforeningen inviterer til et møde om Sundhedsplatformen og de udfordringer, der mærkes på hospitaler og hos de praktiserende læger.

Sundhedsplatformen er kort fortalt Region Hovedstaden og Region Sjællands pt. største it-satsning og er tænkt som en ny måde at organisere mødet med patienten, behandlingen og styringen af sygehuset på.

I Patientforeningen oplever vi at sundhedsplatformen medfører markant mere bureaukrati, men også at den bruges som undskyldning på sygehusene, når patienter oplever ventetid, aflysninger eller andre utilsigtede forhold. Det er således vores fornemmelse at det er personalet og dermed patienterne, der betaler prisen for en politisk beslutning.

Ved mødet vil vi debattere om sundhedsplatformen er på rette vej og som forventet vil gøre livet nemmere for personalet og ikke mindst patienterne.

16.00 - 16.30 Registrering og kaffe.

16.30 - 16.35 Velkomst ved formand Nicolaj Bang, Patientforeningen.

16.35 - 17.00 Sundhedspolitisk orientering om sundhedsplatformen v. Liselott Blixt, MF (DF),​

​Formand for Sundheds- og Ældreudvalget

17.00 – 17.20 Sundhedsplatformen i praksis v. Nathali Degn, Formand for DL – Danske ​

​Lægesekretærer

17.20 – 18.00 Spørgsmål / debat

Mødet er gratis og åbent for alle interesserede.

Mødeleder: Anders Vestergaard, Direktør i Patientforeningen.

Tilmelding på av@patientforeningen.dk, som også besvarer evt. spørgsmål.

PATIENTFORENINGEN arbejder for et reelt frit læge- og hospitalsvalg, hvor pengene følger patienten. Dermed kan man vælge den bedste behandling og selv bestemme, om den skal være offentligt eller privat og hvor den skal finde sted.