Nogle gange kan en sag være så kompliceret eller med et udfald, der gør det nødvendigt at klage til Patientombuddet. Det kan være svært at holde styr på processen selv, ligesom det kan være svært at vurdere om der overhovedet er belæg for at starte en klagesag.

Som medlem af Patientforeningen er det muligt at få vores juridiske samarbejdspartner til at vurdere en sag inden en eventuel klagesag startes op.  Vi samarbejder med et af danmarks største advokatfirmaer, som har stor erfaring med klagesager.

Hvis du som medlem ønsker en vurdering vil vi bede dig skrive til medlem@patientforeningen.dk og kort skitsere sagen. Vi oplyser dig herefter navnet på vores samarbejdspartner, som i første omgang vurderer sagen uden beregning og sammen beslutter i så om der skal køres en sag. Hvis du vælger at køre en sag med hjælp fra advokaten aftaler i indbyrdes honorar osv. Dette sker helt udenom Patientforeningen ligesom du selv afholder alle udgifter til selve klagesagen.

Er du ikke medlem af Patientforeningen, men ønsker du en vurdering af din klagesag, er du meget velkomme som medlem. Klik på "Meld dig ind nu" til højre for denne rubrik.

Ønsker du selv at klage kan du finde klageformular på Patientombuddets hjemmeside -